måndag 31 december 2012

Årsbokslut

Årets allra sista timme är här. M fixar i köket efter nyårsmiddagen (som såklart intogs i soffan - där jag bor numer). Snart blir det något bubbligt i glasen och en snabbis ut på balkongen för att skåla in 2013 och titta på fyrverkerierna. Laleh sjunger att vi alla är stjärnstoff. Så sant. Så många händelser i våra liv som är så oviktiga i det stora hela, men ändå så viktiga för oss.

2012 var ett ganska tufft år på många sätt. Och bra på andra. Vi var på vår bröllopsresa i Tanzania, vi bestämde oss för att försöka få barn, jag blev gravid, nära vänner som fick barn, vi reste fler gånger, min bror fick en efterlängtad praktikplats, vi umgicks mycket med familj och vänner under sommaren, andra vänner tog steget och förlovade sig. Underbara saker alltihop! Och samtidigt så mycket svåra saker att gå igenom. En kär vän som fått beskedet att sonens hjärntumör är obotlig, Ms pappa som fick en stroke, jag som fick ondare och ondare för att tillslut bli helt sängliggandes, M som fått dra ett jättelass här hemma tillsammans med ett jobb att sköta och all oro för sin pappa, för mig, för Pyret. Otaliga sjukhusvistelser. En värld som gungar. Både i det stora och det lilla. På olika sätt.

Nu. Nytt År. Ny Tid. Säkerligen fortsätter livet sin bergodalbana, för så är det ju. Men jag skickar en förhoppning om ett år med fler upp- än nedgångar, och kanske framförallt inte så djupa nedgångar. Jag önskar lycka och hälsa för mina kära och jag önskar att 2013 ska bli ett sjuhelsikes bra år! Helt enkelt.

Gott nytt år (nu blir det päron och after eight i sann 70-talsanda!)!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar