torsdag 20 december 2012

Vardagsmys och vit choklad

Hade pojke på rummet igår, det du! M var här och sov över, så vi hade lite kvällsmys. Vit choklad (my favourite!), Ahlgrens bilar, sjukhussaft, tråkiga TV-program. Men framförallt, M som låg nära, nära och klappade på mig och magen. Och senare låg i extrasängen och snarkade, precis som sig bör. Tänk vad skönt det är med närhet! Ibland glömmer man så lätt, vardagen springer på och det där vardagsmyset och vardagskramarna blir inte alltid av. Fast det är så viktigt. Hela jag slappnar av när jag blir gosad med, t o m huvudet med alla tankar.  Note to self, inte glömma bort vardagsnärhet, inte tänka "sen, jag ska bara..." för ofta. Förutom mannens snarkningar blev nattsömnen lite störd av en orolig mage. Kändes som att jag hade mensvärk och jag vaknade flera gånger av att jag fick rätt obehagliga sammandragningar. Inte smärtsamma, men magen blev verkligen stenhård. Det i kombination med att brösten läckte för första gången igår (vad jag har märkt..) gjorde att jag började fundera över om Liten ville komma ut. Blev lite orolig, kände att jag nog inte är helt redo än. Efter jul, please. I morse var allt lugnt igen, så det var nog inget. Pyret har varit väldigt tyst och lugn i ett par dagar, ska be dem kolla hjärtljuden innan jag åker hem imorgon. Tänk vad mycket man kan vara nervös över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar