torsdag 13 december 2012

Lucia

Sovit ganska taskigt i natt. Något knäppte till i ryggen igår, och efter det börjde det att göra ännu lite ondare...Vaknade tidigt, och har nu hunnit knapra i mig morgonmedicinen, fått en spruta (så jag inte ska få blodpropp...herregud, jag känner mig som 80 år.), ätit lussekatt som snäll BM kom in med och bölat lite till Göteborgs Lucia som sjöng i morgon-TV (om jag var sentimental innan är det inget mot vad jag är graviditeten.). Nu ligger Pyret och trycker ut sig inne i magen. Måste vara himla trångt därinne, känns som att hn försöker sträcka ut sig med huvudet tryckt mot höger höftbensknöl och benen under revbenen. Undrar om bebisar kan få kramp av att ligga sådär ihopvikta? I så fall är det bara att komma ut istället, lilla du. Det går väldigt bra nu, serru, din mamma är rätt sugen på att få träffa dig!

2 kommentarer: