fredag 21 december 2012

På väg hem

Ligger och väntar på att sjuktransporten ska komma och hämta mig så att jag får komma hem. En timme sena, förra gången fick jag vänta två. Hoppas de dyker upp snart så jag får komma hem till min man och min soffa! Blir utskriven idag, efter 2,5 veckor här på special BB. Skönt. Och lite läskigt. M är i alla fall ledig över jul o nyår, det är bra. Vågar inte vara hemma själv längre, inte om jag får nya smärtattacker.

BM gjorde MVC-kontroll på mig idag. Allt såg finfint ut. Bebis huvud ligger nedåt (inte fixerat men ruckbart, kallas det visst), SF-måttet var ca 35 cm, bebis hjärtljud låg på ca 132-138 slag (helt sjukt, som gammal aerobicsinstruktör börjar jag genast tänka att det är samma "beats per minute" som en stepklass...skadad.) och alla blodprover såg bra ut. Mitt blodtryck var visst på gränsen till för lågt, kanske kan förklara varför jag är så himla yr hela tiden. Kan vakna på natten av yrsel, och på dagen kan jag vara både yr och illamående.

Annars har jag fortfarande inte så mycket gravidkrämpor, skönt. Trött och stor, men jag ligger ju hela dagarna så det gör ju inte så mycket. Har fått ont i händerna. Särskilt vänsterhanden domnar gärna bort ofta, och på kvällar och nätter gör den riktigt ont, då kan jag inte böja fingrarna alls. Kanske sånt där blablatunnelsyndrom (vaddetnuheter...). Men det går ju över på dagen i alla fall.

Vi går in i v 37 imorgon, äntligen! Känns som en milstolpe. När jag åkte in första gången var jag i v 30 drygt. När de då sa att de i VÄRSTA fall kunde ta ut bebis i v 34, men HELST inte förrän i v 37 trodde jag helt ärligt inte att det här skulle gå vägen. Inte en chans. Jag bara stirrade på läkarna och började nästan gråta. Men nu är vi där. Äntligen! Och nu känns det t o m som att jag kanske skulle orka gå tiden ut. Helt otroligt. Hoppas, hoppas att ryggen inte blir sämre igen nu. Hoppas, hoppas att jag får vara hemma tills Pyret vill ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar