lördag 15 december 2012

20 saker...

...,utan inbördes ordning, som jag ska göra när jag a) Inte är gravid längre b) inte har ont längre:

  1. Träna (Gud, vad jag saknar att röra på mig! Känns som att varenda muskel jag någonsin har haft har förvandlats till något slappt och mjukt. Totalt kraftlös. Tre månaders sängliggande har inte varit någon hit för min fysik...)
  2. Städa (tänk att man t o m kan sakna något så tråkigt...)
  3. Gå ut och gå många, långa barnvagnspromenader
  4. Gå på stan och kolla affärer
  5. Dricka vin
  6. Sova på rygg. Och mage. Bara för att jag kan!
  7. Ha sex med min man
  8. Gå ut och äta på restaurang
  9. Fika på mysiga caféer
  10. Köra vår nya, fina bil
  11. Börja rida igen
  12. Gå i högklackat
  13. Ha på mig snygga kläder (efter att ha levt i gravidtop och mysbyxor i tre månader känns det rätt avlägset...)
  14. Träffa mina goa vänner utanför mitt eget hem
  15. Göra klart fotoböckerna jag påbörjade när jag fortfarande kunde sitta upp
  16. Raka mig (inte en chans att nå i dagsläget...)
  17. Hälsa på på jobbet (vad man kan sakna sitt jobb och sina kollegor när man faktiskt inte KAN gå dit!)
  18. Rensa ur min garderob
  19. Klippa mig
  20. Unna mig en riktigt bra pedikyr (nej, fila fötterna är inte heller något man når att göra i dagsläget...)
Ja, och så mysa hur mycket som helst med vår lill-skrutt såklart! Men det är ju rätt självklart...:-)

8 kommentarer:

  1. Bra lista, hade samma önskemål när jag var preggo :)
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Villedu också börja rida igen?? ;-) Kram

      Radera
    2. Jupp! Ville ta upp alla mina gamla sporter, rida, simma, kendo, fotboll, dansa. Har ännu inte lyckats med någon ;)

      Radera
    3. Haha! Ja, man får väl se vad som verkligen checkas av på listan...men visioner är ju bra! ;-)

      Radera
  2. Åh vad roligt att du har börjat att blogga! Och skönt att få läsa om hur du har det. Har tänkt att ringa men inte riktigt vetat om du orkat prata och senaste veckan har jag typ inte haft någon röst...men jag tänker på dig varje dag.

    Kan tänka mig att du går igenom en mardrömsgraviditet med all smärta och att du känner dig blåst på den där mysgraviditeten. Men jag tror att de flesta njuter av sin graviditet mest i efterhand ändå. För då har man glömt all oro, alla gravidproblem och då vet man att allt ju faktiskt gick bra.

    Skönt att du även har fått en bra förlossninsgplan och att det är du som styr över förloppet och att du kan få snitt om det tar över hand.

    Och det där med att alla oroar sig för samma saker. Du skall se sedan när lillskrutt har kommit...jag fnissar fortfarande åt min lista med frågor jag hade till BVC.

    Ringer så fort min röst är åter. Kram!!

    SvaraRadera
  3. Absolut, vi hörs vännen! Kram

    SvaraRadera
  4. Och dansa! du har glömt dans på din lista. Inte heller ser jag shoppa någonstans. Gå i affärer är för vagt, du får specificera :) By the way, varför är "har sex med min man" först på nummer 7?

    kram!
    slayersandy

    SvaraRadera
    Svar
    1. På a svarar jag att all sorts dans ingår i punkt 1, på b att det är precis GÅ i affärer jag vill (shoppingbehovet kan jag ju faktiskt tillfredsställa även i dagsläget, via nätet...;-) och på c svarar jag att punkterna inte har någon inbördes prioriteringsordning. :-)

      Kram!

      Radera