söndag 30 december 2012

På G?

Annorlunda idag än andra dagar. Har haft lite lätt "mensvärk" då och då på sistone, och sammandragningar nattetid har ju kommit nästan varje natt. Men idag vaknade jag av att värken gjorde ondare än vanligt, och under dagen har det onda kommit och gått lite då och då. Nu på kvällen gör det riktigt ont, både i nedre delen av magen och ryggen. Sådan där molande mensvärk jag minns att jag hade innan p-pillren kom in i bilden. Jobbigt. Känner mig också trött och väldigt lättirriterad. Magen är hård, jag har obehagskänslor och jag är arg hela tiden. Mest över att jag inte kan städa eller göra iordning på MITT sätt och när JAG vill. Trött på att behöva ta hjälp för allt och inte kunna få allt som jag vill ha det. Tålamodet är inte stort idag...antar ändå att det inte är någon förlossning på g. Vad jag har förstått kan man ju känna obehag och ha ont rätt länge innan...vilket gör mig ännu surare. Det HADE ju varit skönt att slippa gå över tiden, men jag är övertygad om att det är precis det jag kommer att göra. Vi har inte ens packat väskan, anmält M till Försäkringskassan eller skrivit förlossningsbrevet än. Känns som att vi har gott om tid på oss att göra sådant. Vi får väl se...

Pyret verkar må bra i alla fall. Hn är lite livligare nu än förr - jag kanske helt enkelt känner av rörelserna bättre nu när hn är större. Det är mycket tryck med fötter/knän/händer på kvällar och nätter, och huvudet ligger fortfarande ofta och trycker stenhårt mot min högra höftkula. Det är nog trångt därinne nu...känns helt ofattbart att det faktiskt ligger en liten färdig människa där! En egen liten person! Som, om man kan tolka rörelser o s v redan nu, kommer att vara ett ganska stillsamt och lugnt litet barn. Som är som piggast efter 12 på natten...både jag och M är i och för sig nattmänniskor, så det är ju lugnt. Så länge bebis, liksom vi, är morgontrött...

Har gjort ett par bra grejer idag i alla fall. Vi har beställt åkpåse, (http://www.jollyroom.se/the-buppa-brand-akpase-black-star.html) och vansinnigt dyr bebiskudde till spjälsängen. Sen har jag torkat av soffbordet som var överkladdigt efter mysfika med kompis J och hennes goa familj (vilket ju faktiskt var en väldigt trevlig stund denna annars trista dag). Alltid nåt!

4 kommentarer:

  1. Va spännande! Låter ju absolut som att det skulle kunna vara något på G. Förstår att det inte känns så lockande att gå över tiden, får väl se när h*n bestämmer sig för att titta ut.

    Lycka till.

    Kram Maria S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget mer har hänt, det här kan nog ta sin tid...vi får se! :-)

      Gott nytt o kram!

      Radera
  2. Spännande!!!!!
    Kom ihåg att andas :) (det gjorde inte jag)

    Kramar!

    SvaraRadera