lördag 22 december 2012

Julfix

Hemma i min soffa. Så skönt. Har ägnat större delen av dagen åt att titta och heja på M som tappert kämpar på med att försöka fylla behovet (OBS, mitt...) av ordning och julpynt samt fix inför Pyrets ankomst. Han är duktig och ger inte upp, trots att jag vet att han mest gör det för min skull och att han helst skulle vilja ligga och slappa. Känns skönt, jag är tacksam för att han ställer upp så mycket nu. Han gör ju trots allt ALLT här hemma.

Vi har även med gemensamma krafter lyckats få ihop och upp en adventsstjärna som inte alls ville detsamma som vi (du vet, hänga vackert och se sådär stämningsfull ut i sovrumsfönstret).

Ryggen håller sig än så länge i schack, inga smärtor på snart en vecka. Får det vara så här kan jag absolut stå ut lite till med att låta dagarna gå i sängläge. Nu är det ju ändå inte så långt kvar. Tre veckor till beräknad dag idag...Efter idag börjar vi absolut bli redo för både jul o Pyret!

2 kommentarer:

  1. Vad underbart att du äntligen får vara lite smärtfri och njuta av julen!
    Du kommer att bli en fantastisk mamma Johanna, det är jag säker på!!
    Julkramar i massor!!!
    Cecilia och Emmi

    SvaraRadera