tisdag 25 december 2012

Födelsedagar

Juldagen. Väntar på att min mamma och bror ska komma. Mer sill till M och mer skinka till mig! :-) Och så lite lill-julafton. Det blir bra.

I magen är det lite mer livat än för några dagar sedan. Pyret höll igång ganska bra igår, tryckte ut diverse kroppsdelar, "skakade till" (ja, jättemärkligt! Ibland är det som att bebisen just skakar till, och hela magen med, i alla fall inombords. Undrar vad hn gör då? Leker marackas?) och hickade mycket (förmodligen har fostervattnet bytts ut mot julmust, med tanke på hur mycket sådan jag dricker). Fortfarande inga sammandragningar att tala om, men magen är verkligen helt stenhård stundtals, särskilt på kvällarna.

Vi är glada att julafton slapp bli Pyrets födelsedag. Nu är det i stort sett fritt fram! Önskedatum är 2 eller 3 januari. Varför? Jo, då blir hn född i början på året istället för på slutet (se Solsidan för mer info om detta som uppenbart är en KLAR fördel...se även på mig som ett gott exempel. Hm.), födelsedagen slipper konkurrera med nyårsafton (då många har andra planer än just att fira födelsedag), nyårsdagen (då alla alltid är bakis och ingen vill vare sig på släktkalas eller vanligt kalas) eller min egen födelsedag (som jag inser kommer att bli totalt utkonkurrerad om vi ska dela). Men okej, ärligt talat, Pyret bestämmer nog själv. Och troligen går jag väl över tiden. Men man kan ju få drömma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar