onsdag 12 december 2012

Godnatt!

Dags att sova, men behöver blogga lite till. Är helt uppspelt över att det efter så lång väntan äntligen finns en realistisk plan för förlossningen. Och att jag har börjat på min blogg! ...sen är jag inte direkt känd för att vara uthållig, så vi får väl se hur länge jag förblir bloggerska...:-) Pyret är lugn idag. Eller ja, Pyret har faktiskt varit en lugn bebis ända sedan jag kände första sparkarna i v 22. Långt ifrån "alla andras" beskrivningar av sprattel och ständiga övningar inne i magen. Hoppas såklart att allt är som det ska ändå. Det viktigaste är ju tydligen ATT man känner något, inte hur mycket. Säger alla BM, AKA "allt är normalt" - oavsett vad man frågar. Ändå, alla andra har ju så väldans aktiva krabater där inne...det är väl inget fel på vår lill-skrutt? Bebis spottar ju i alla fall fram grymma CTG-kurvor! Och hickar. Alltid längst ner till höger, en konstig, hoppande känsla. Sen är hn ju större nu än förut, och det är skönt för då känns även mindre rörelser. Typ som när den petar ut en arm/ett ben/en armbåge/en rumpa några gånger om dagen (inte vet jag vad den sticker ut - allt är ju hårt och lite rundat). Huvudet ligger tydligen nedåt, sa hon som kollade i lördags. Och ryggen åt höger (ja, stackarn kan ju inte ligga på annat sätt eftersom hns mor alltid ligger på höger sida. Enkel fysik, tyngdlag kallas det.), Nu är det godnatt. Bebis sover gott efter morfinet jag tog för en stund sedan, nu ska jag göra detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar