fredag 21 december 2012

Jag är ingen morgonmänniska

Jättetrött efter att ha sovit dåligt igen. Mardrömmarna avlöser varandra, jag somnar sent och så blir jag väckt tidigt av BM som vill ge mig spruta. Wonderful start med spruta varje dag för en som är spruträdd...vaknade också flera gånger på natten av sammandragningar. Kände återigen att jag inte är riktigt redo...analyserade den känslan lite, och inser att jag aldrig kommer att känna mig redo mitt i natten. Då vill jag sova! Likaså är det jättedåligt om det sätter igång tidigt på morgonen innan jag har ätit frukost. Jag har aldrig varit en morgonmänniska och mitt humör är inte att leka med om jag blir väckt utan att vara förberedd på det och innan jag har ätit. Så, snälla lilla bebis, du får komma när du vill men låt mamma sova ut och käka lite först, så ska nog det här gå bra ska du se. Typ runt 12 på dagen skulle vara bra. Ps. Ett tips är också att komma ut vilken dag som helst förutom julafton också. I alla fall om du vill ha en egen dag på dag på din födelsedag.

4 kommentarer:

  1. Nä, låt Jesus ha sin födelsedag ifred ��. Tror inte du behöver oroa dig för att inte hinna äta -gissningsvis går det inte SÅ fort. Fast jag lyckades, trots min generella glupskhet, inte få ned nåt de sista /
    24 timmarna innan lilla e kom till världen... /E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Julafton passerade utan bebis, tur! :-)

      Radera
  2. Du känner mig och vet hur jag är med mitt ätande...galen om jag inte får mat. Men likt E så åt jag knappt något på två dygn när det satte igång och det gick superbra ändå. Ett tips är att äta upp sig lite innan. Frossa i allt du tycker är gott när du har aptit. Jag hade med mig massor av energybars oxå. Men jag fick tvinga i mig dem. Och jag sov knappt på två dygn men det gick bra det med . :) Kroppen är så cool att du kommer vara laddad som attan när det väl är dags. Och som kloka Ancci tipsade mig om så skall man inte bli rädd när det sätter igång. Bara försöka att slappna av och andas, andas, andas...

    Hoppas att böckerna kom fram. Kram Kikan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böckerna är här, och jag läser dem. Mycket att ta in, men jag tänker att något säkert fastnar. :-) Andas verkar vara grejen, helt klart...Kram!

      Radera