torsdag 31 januari 2013

Tjejkväll

M har bebisledigt ikväll, så jag och Lillan myser själva. Lite läskigt att vara själv eftersom jag inte kan lyfta eller bära henne p g a ryggen. Snälla undersköterskor är dock på plats så snart jag ringer på klockan, så det är ändå skönt. Frustrerande dock att inte kunna trösta sitt eget barn när hon vill bli buren...ingen sanning, jag vet, men känner mig som en kass mamma när de frågar om jag kan rapa henne och jag får säga nej. Jag ligger och bevakar minsta rörelse efter tecken på hunger eller missnöje. Hittills har det i alla fall gått bra, hon har ätit och sovit i två omgångar. Hoppas natten blir lugn.

Är för övrigt överväldigad av alla känslor. Tänk att man kan känna så mycket kärlek för någon! Och att det faktiskt gör fysiskt ont så jag själv börjar gråta när hon är ledsen. Hon är världens ljuvligaste, vårt lilla Pyre!

Älskade lilla Pyre

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig bild!!!

    Den där känslostormen är helt galen. Minns att vi satt vid köksbordet och åt middag och plötsligt sade jag till J att nu kommer jag att börja gråta och jag vet inte varför. Sedan satt jag och bölade en stund och hulkade fram att jag älskar E så mycket.

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är helt galet! Börjar nästan lipa bara jag tittar henne i ögonen eller när hon darrar på sin lilla läpp (eller när jag skriver detta...;-)...mycket hormoner och känslor i kroppen. Otroligt.

      Kramar

      Radera