söndag 6 januari 2013

Bakis

Två dagar med massa mys! Födelsedagen igår blev toppen! Hade bestämt mig för att inte fira alls, kändes inte så viktigt. Plus att jag är så trött på att ligga i soffan så jag blir galen. Kände att jag inte orkade med en högtid till på det här sättet...men så tog jag mig i kragen och bjöd hem nyförlovade vännerna K och C. Det blev en jättemysig kväll med massor av god mat som M fixade, prat, mys och sällskapsspel. Kändes nästan som en helt vanlig kväll med kompisar, och det alkoholfria vinet smakade för en gångs skull nästan som äkta vara. Eller så har jag bara glömt hur det ska smaka...:-) M gav mig ett par walkingskor i present. Är enormt sugen på att börja använda dem! Längtar ihjäl mig efter att få röra på mig...bara en promenad runt kvarteret skulle vara guld värd.

Idag hade vi vännerna S och S med barn här. Spanade in 1,5 månader gamla E som var supersöt! Blev hemskt sugen på vårt Pyre, tänk att hn nästan är så stor (eller snarare liten...) därinne!

Nya upptäckter i graviditetsbergodalbanan:
- Jag känner mig som toltalt bakis och jättetrött (som efter en rejäl fest med alkohol och dans till fem på morgonen) efter två besök på två dagar och en kväll med läggdags runt två. Utan att ha druckit alkohol...
- Jag är aldrig hungrig, utan känner bara att jag behöver mat eftersom jag blir lite låg och energilös.
- När jag äter blir jag mätt på ungefär hälften av vad jag äter annars. Och jag kan inte andas. (Godissuget är dock ganska konstant.)
- Ryggen är alldeles luden! Och magen också. Tur att det är ljusa fjun. Men konstig grej. Hoppas det försvinner.
- Min vänstra hand domnar allt mer. Nu har jag ingen känsel i fingertopparna...och det gör jätteont när jag böjer handleden.
- Igår när vi gick och la oss trodde jag att vattnet gick, men det var nog bara en ovanligt riklig flytning...ledde dock till att både jag o M var helt klarvakna mitt i natten.
- Pyret hickar nästan alltid en gång om dagen, och 90 % av gångerna sker det runt 22 på kvällen. Nu, till exempel.
- Ja, det stämmer som många fnyser åt. Magen är så stor att man behöver vagga fram som höggravid. Troligtvis även utan diskbråck...





4 kommentarer:

  1. Vad vacker du är vännen! Massa kramar till dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tack! Det värmde - känner mig mest stor och svullen nu...

      Kramar

      Radera
  2. Fantastiska Johanna! Håll ut!
    Dock blir jag lite nyfiken, hur känns det för dig när hn hickar? :)

    Kramar,
    Slayersandy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är liksom som om magen hoppar till med väldigt jämna mellanrum...en lite "tickande" känsla. Rätt märkligt!

      Kram

      Radera