fredag 4 januari 2013

När kommer du?

Ibland undrar jag om Pyret någonsin tänker komma ut. Det känns som att hn har det rätt bra därinne. Trycker ut sig, hickar lite, somnar om. Och med en mamma som ligger ner 23 timmar om dygnet blir hn ju knappast särskilt omskakad heller, lugnt och skönt, ingen stress eller plötsliga förändringar. Jag har fortfarande lite sammandragningar då och då, och pyttelite mensvärkskänningar ibland, men annars är allt som vanligt. Nä, här är nog inget på gång på länge.

Känner mig helt enorm nu, ibland tror jag på riktigt att magen ska spricka. Den är som en spänd ballong. Kan den verkligen bli större?! 12 kg plus visar vågen (+2 kg bara senaste två veckorna). Var helt säker på att jag skulle få en liten skrutt (själv vägde jag bara 2,6 kg fullgången), men nu börjar jag verkligen undra...M vägde drygt 4 kg, kanske brås hn på sin far. Hu...

Vi har ju lyckats passera jul- och nyårshelgerna, och väldigt troligt även min födelsedag, så nu är det faktiskt helt fritt fram, lilla du! Du är jättevälkommen! Bara så du vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar