fredag 11 januari 2013

ETA är här!

Jaaaaaa! Idag kommer bebis! ETA är här, det är nu det är beräknat!

...eller drömma kan man ju...

Faktum är att jag blir mer och mer säker på att bebis inte kommer att komma alls. Den har det alldeles för bra därinne. Lugnt och skönt, ingen som håller på och stressar och stökar runt. "Här kan jag ligga och bli riktigt, riktigt stor och fet! I evigheters evighet." Så tänker hn och somnar om. Skönt för dig, lill* Pyret, men det ska vi allt bli tre om!! För ut ska du, och det innan 2014, helst.

Efter läkarbesöket (skit-ultraljud!) så är jag rätt bekymrad över hur stor Pyret redan är. Plus att det ju inte fanns några tecken på att det skulle komma igång. Det har fått mig helt övertygad om att förlossningen faktiskt inte kommer att starta av sig själv. Känns rätt jobbigt. Är som sagt oerhört trött på att inte få ingå i gruppen "så här är det för nästan alla gravida". Det gör också att jag litar ännu mindre på alla som säger att förlossningen kommer att gå bra, för det gör den "för nästan alla". Jag funkar ju helt uppenbart inte som nästan alla andra, det visar sig ju gång på gång...skit också.

Men nu så, dagen till ära, min bebis beräknade födelsedag, dagen då livet plötsligt skulle vända och bli lite bra igen - en utmaning! Jag slår vad (om vadå?) om att:
- Förlossningen kommer att behöva tvingas fram med hjälp av igångsättning. Förhoppningsvis tidigare, men som senast den 25 januari.
- Att bebis kommer att väga 4,5-5,5 kg
- Att bebis är en pojke (otippat va? Men nu har äntligen KÄNSLAN med stort K kommit, den alla har tjatat om i nio månader. Känslan för vad det är för bebis därinne. Tror jag. Kanske.)

Någon som vågar sätta emot?

17 kommentarer:

  1. Men vet du vad, för de flesta är första förlossningen en ganska utdragen historia, kanske blir din snabbare än normen, en centimeter i timmen tänker du, pyttsan heller! :)

    Då ska du få mina gissningar, även om jag egentligen väl inte får gissa eftersom jag redan haft nyårsdagen...

    15/1 19:51
    4050 g 52 cm
    Pojke

    Åh, vad jag har håller alla tummar jag har att du snart ska få det fina avslutet som iaf väntar efter den här resan, snart är det din tur gumman!

    Kramar
    Soffi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Det var specifikt! Ett SMART mål, toppen! Ska göra allt jag kan för att du ska få rätt! Även klockslag, givetvis!

      Kram

      Radera
    2. Nope, 15e bidde det inte...

      Radera
  2. Okej! Inser nu att min gissning var lite väl luddig, så här får det bli:

    - Igångsättning som resulterar i bebis ankomst den 27 januari kl 10
    - 4800 gr, 54 cm
    -Pojke

    Den gissning som kommer närmast vinner en överraskning! :-)

    SvaraRadera
  3. Vill också gissa.

    Den 16/1 kl 17.56 föds det en pojke som väger 4190 g och är 52 cm lång. :)

    Kram Maria S

    SvaraRadera
  4. O o ja också! Ja gissar också på grabb (trots att ja själv inte hade nån känsla för lilla es kön - det hade ju däremot alls andra). Tror han kommer titta ut utan igångsättning den 17. 10.30 på fm. Väga 4125gram och va 53cm.

    Ps. Du är fantastisk som kämpat så här länge. Snart är belöningen här!!!

    Kram, e

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry, E...känns högst otroligt att bebis är ute imorn kl 10:30. :-P

      Radera
  5. Jag kör mot strömmen o gissar på flicka, 19/1 kl 23:15, 4090 kg o 51 cm.

    Kram Kattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope, även du får se dig besegrad! Idag kommer ingen liten unge ut...:-)

      Radera
  6. Hej!

    Vill oxå vara med och gissa, som jag tidigare sagt så drömde jag att ni fick en flicka så det tror jag stenhårt på, en liten flicka som föds den 21 januari och har en nätt lite vikt på 4 280g =)

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna N, I guess...? ;-)

      Radera
    2. Stämmer bra det vännen. Jag glömde för en kort sekund vilket problem det är att ha ett allt för vanligt namn - så tips till er, välj ett långt och ovanligt (och självklart vackert) namn till er lill* bebis=)
      Kram

      Radera
    3. Nädu, Anna...inte ens du fick rätt...Återstår att se om jag själv får det...;-) Kram

      Radera
  7. Kul att ni gissar! Blir spännande att se vem kammar hem storsegern...Tror ju iofs att det blir jag själv. ;-) Kram till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stefan har vunnit ett par sådana här, priset har varit att byta en bajsblöja, så han har aldrig gjort anspråk på det! :)

      Hoppas att det har gått bra för er om det var nu i dag ni skulle tebaks, håller ju tummarna för bebisleverans i morrn! :)

      Kram o lycka till, och en sak till du kan vara glad för är att det inte var för tre år sedan, då fick man gå tre veckor över, nu kan du räkna ner på fingrarna!!

      Radera
    2. Tyvärr får du nog se dig som förlorare i detta vad...;-) Synd, för det är ett fint pris - på riktigt! :-)

      Ja, jag är väldigt glad att de ändrade reglerna vid årsskiftet. Tre veckor hade känts oöverstigligt...

      Kram!

      Radera