onsdag 30 januari 2013

Dagarna på BB

Ligger och myser med sovande liten prinssessa. M är ute och får lite frisk luft (och köper gokaffe till mig). Börjar äntligen känna mig lite som människa igen! Inte lika ont i snittet, och lite mer med i huvudet. Kom upp ur sängen för första gången igår (förutom ett par toalettbesök då...) och duschade. Underbart! Fick dock blodtrycksfall och höll på att svimma i duschen, så det var lite läskigt. Idag har jag dock lyckats både klä på mig vanliga kläder (vad mycket friskare man känner sig utan sjukhusnattlinne...) och varit ute och gått i korridoren för att hämta mjölk till lillskruttan. En av de gulliga barnmorskorna (tro mig, det finns även eldsprutande drakar...) höll på att svimma när hon såg mig gåendes. Dels för att jag är så sned (fast jag är så van så jag tror ju att jag är rak), dels över att jag gick. Kändes bra! Hon trodde nog att jag aldrig skulle ta mig ur sängen...

Mamma var här en stund förut också. Det var väldigt mysigt och rörande. Hon blev såklart helt kär i liten - hur kan man annat? Det var skönt att träffa henne, mamma är alltid mamma. Lilltjejen gillade henne massor och somnade som en stock i mormors famn.

Annars går dagarna här på BB. Äta, ge bebis mat, försöka gå upp lite, byta blöjor, vagga, titta på bebis som sover, träffa läkare, grina lite för att hon är så fin, be om råd i panik när vi inte fattar varför hon skriker, mysa, försöka vila, ångra att man inte sov på dagen när man är vaken halva natten med ledsen bebis osv...vi flyter runt i bebisbubblan och har det mestadels väldigt mysigt och gott! Får förhoppningsvis komma hem från detta fullserviceställe i helgen. Med skräckblandad förtjusning...

2 kommentarer:

  1. Mysigt med mormorsbesök!

    Läskigt med blodtrycksfallet, men det är väl inte helt ovanligt när du legat mycket o allt som du gått igenom. Men obehagligt oavsett, hoppas att det snart känns bättre!

    Härligt att få komma hem, och skulle du känna till helgen att du vill stanna måste det väl vara ok, annars får du flytta ner till Varberg! :)

    Elin får ju ff lite ersättning som komplement eftersom hon envisas med att gå upp ganska lite, och hennes mage blev mycket bättre när vi bytte till nan o sempers magdroppar. Vet inte vad ni får nu, eller det kanske är "riktig" bröstmjölk, men annars kan det vara ett tips om hon verkar ha ont ibland.

    Ha det nu så gott i bebisbubblan o njut av varandra!
    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, vi bytte från Babysemp till Nan när vi kom hem. Får se om det blir bättre, hon har nog lite magknip ibland, stackarn.

      Kram!

      Radera