onsdag 16 januari 2013

Diskbråcken

Ryggen har börjat bråka under eftermiddagen och kvällen igen. Inte haft så mycket ont sedan jag kom hem från sjukhuset senaste gången - morfindosen har verkat hjälpa - men idag fick jag känningar igen. Även nervsmärtan i vaden gör sig påmind. Blir lite rädd eftersom det är så här det har startat de andra gångerna jag har blivit sämre. Måtte jag inte få en ny supersmärtattack! Imorgon blir det om möjligt ännu mer vila och ligga still, hoppas att det går tillbaka. Läskigt.

4 kommentarer:

  1. Åh gumman, hur mår du? Hoppas att det inte blivit värre, och hur gick det med urinvägsinfektionen? Det kan ju vara lite lurigt för gravida, hoppas att de håller koll på det, ska du på ngt mer besök innan den 25:e? Hoppas, hoppas att Pyret tittar ut snarast möjligast, du förtjänar årets bragdmedalj vännen!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ryggen känns idag också, lite oroande...men försöker att vara väldigt stilla och hoppas att den backar igen...

      Lämnade urinprov i morse, svar imorgon (förhoppningsvis). På vilket sätt kan urinvägsinfektion vara lurigt när man är gravid? Har inte vågat googla...;-)

      Kramar

      Radera
  2. Fy, hoppas att den lugnar ner sig, annars måste de ju hjälpa dig innan, men snart bara en vecka kvar, yej!

    Har för mig att det har pratats om att man kan få njurbäckeninflammation, det är därför de kollar och jag gissar att du missat många BM-kollar nu, men det kanske mest är besvärligt om barnet föds för tidigt, det är ju ändå inte aktuellt nu! :) Men jobbigt ändå, dricka tranbärsjuice och mycket vatten brukar ju vara husmorstips ändå.

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har jag också hört. Tydligen kan barnet bli smittat vid förlossningen, men vårt Pyre ska ju bevakas efteråt ändå, så då får de väl bara hålla koll på en sak till, I guess. :-) Antar att antibiotika hjälper bebisen likväl som mig.

      Japp, massa vatten nu!


      Kramen

      Radera