fredag 22 mars 2013

Sängläge

Jahopp. Here we go again. Sängliggandes hela dagen, ländryggen gör ont så fort jag tar längre steg än myrsteg och jag kan inte sitta upp. Tillbaka till att M får göra ALLT hemma, dock med det lilla tillägget "ta hand om bebis". Som tur var valde det lilla hjärtegrynet (bebis alltså, inte M) att vara på riktigt bra humör idag så hon nöjde sig med att vara hos mig i soffan i några timmar tills M kunde åka från jobbet. Lyfte henne till och från skötbordet en gång bara. Inte så skönt för ryggen. Fan. Vill inte hamna där IGEN! Inte nu. Det skulle ju vända nu! Eller så här - jag TÄNKER inte hamna där igen. Nu är det vila som gäller, och så lite lyft som möjligt. Därefter ska jag börja med mage och ryggträning. På efterkontrollen igår fick jag klartecken att börja med annan träning än bara promenader och knipövningar, och nu känner jag att det är bråttom att komma igång. N blir tyngre och tyngre, och jag MÅSTE ha muskler som stabiliserar ryggen. Annars kommer sådana här bakslag garanterat som fina små brev på posten. Inte okej. Nu, värktabletter och sova. Imorgon är en ny, förhoppningsvis mindre smärtsam, dag!

Bjussar på dagens finaste leende. Kan man bli annat än stjärnögd när man får ett sådant?! Älskade unge!


2 kommentarer:

  1. Hon är så lik dig!!! Sockersöt (ja pappa är också lite söt men inte som ni)

    Kram min fina!!

    AC

    SvaraRadera
  2. underbara lilla mini-Jo
    //Cissi

    SvaraRadera