tisdag 19 mars 2013

Behov

Varit ute och gått i snålblåsten idag. Hu! Det är verkligen fortfarande vinter fortfarande. Började till och med att snöa när vi var ute.

N ligger och sover i vagnen ute i hallen, skönt. Passar på att lägga in alla kort i datorn och sortera i mappar. Gillar ordning och reda, och blir stressad när jag vet att det ligger en massa kort i mobilen och kameran. Dels ifall de "försvinner" - om man tappar bort kameran eller om mobilen blir stulen -, dels för att jag vill ha koll på dem. Så nu ligger de fint mappade i månadsordning. Ska försöka ladda över alla kort en gång i månaden, tänkte jag. Känns viktigt att ha koll på dem nu när lillan finns. Vill inte tappa bort något.

Ryggen har börjat göra sig påmind igen de senaste dagarna. Har hållt igång mycket. Lite för mycket. Som vanligt. Har så himla svårt att ta det lugnt, det är så mycket jag vill göra nu när jag äntligen kan röra på mig igen! Har ju skjutit upp hela mitt liv i ett halvår, ända sedan ryggen började krångla ordentligt i augusti förra året. Har verkligen ett gigantiskt uppdämt behov av att GÖRA saker. Träffa folk, promenera, städa, fixa, sortera, pyssla, laga mat, handla....you name it. Men det straffar sig snabbt. Har sjukt ont i vaden (ischias visar att den finns igen....) och lite högre upp i ryggen än där diskbråcket sitter. Gör mig alltid orolig när smärtan visar sig på nytt. Eller när den flyttar sig. Är så rädd att den ska bli värre igen. Eller att det ska uppstå försämringar eller nya diskbråck. Hemska tanke! Jag som precis har börjat dra ner på alla smärtsillande jag har stoppat i mig i ett halvår...nu äter jag bara Alvedon (den starka varianten). Tänkte jag skulle försöka hålla det så, vill ju verkligen inte stoppa i mig en massa nu när jag ammar lite också. Så OK, jag måste lyssna på min kropp. Imorgon har jag endast efterkontroll på MVC inbokat. Det får bli det enda jag gör, resten av dagen får vikas till så mycket vila det går att få. N, imorgon blir det soffhäng för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar