måndag 11 mars 2013

Måndag

Trött, så trött. Lillskruttan vaknade 5 i morse, somnade om och vaknade igen lagom till att jag själv var på väg att somna om. Sedan låg hon hos mig från 7 och "pratade" och fäktade med sina små armar. Hon har massa ljud för sig, små tjut och joller. Verkligen hur gulligt som helst! Fast kanske inte just när man vill sova...så nu ska jag gör det. Sova, alltså. Har ont i halsen och är förkyld, hoppas på en bättre dag imorgon. Ska försöka komma ut en sväng, då brukar hon somna i vagnen och sova ett par timmar. Hade varit skönt, idag blev det inget alls av varken promenad eller eftermiddagslur. Det är ju första veckan som M jobbar nu också, märker att jag är ovan vid att vara själv med N. Allt tar mycket längre tid, och framförallt förstår jag inte hur jag själv ska hinna duscha, göra mig iordning, äta o s v. I alla fall inte utan att ha henne skrikandes i typ spjälsängen. Intressant hur andra lyckas...dela gärna med er av era knep!

6 kommentarer:

  1. Hej. Va fin hon är lilla N!

    När jag skulle duscha la jag bebis på filt inne i badrummet så man kunde kolla och underhålla lite under tiden om det behövdes. Sen kommer du fort in i det vilken tidpunkt som är bäst för er, får in rutin på allt detta. Men det är ju ingen id'e att tro att man ska göra det just när man själv vill varje gång, många ggr
    blir det när just bebis vill. :)

    Ha det gott! Kram Maria S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det liten som bestämmer tider och takt numer. Det är nog bara att gilla läget...;-)

      Kram

      Radera
  2. Jag gjorde precis likadant, hade Emmi i en babysitter eller liknande framför duschen så hon såg mig och den duschade snabbt som f-n. Eller får man passa på när det finns folk hemma, Mange eller besök som han hålla fem minuter. När vi hälsar på kan du ta en halvtimmes dusch för jag vill gosa med underverket!
    Längtar efter er så in i bomben!!!
    Kramar,
    Skåne Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, duscha, äta, klä på sig...snabbt som fn! Känns som att man är helt speedad nuförtiden. Allt måste gå i ett rasande tempo utifall att hon vaknar...

      Självklart ska du få klämma på underbaringen, längtar efter er med!

      Kramar

      Radera
  3. Samma här! Inez fick ligga på en fluffig handduk inne i badrummet med en hysteriskt titt-uuuut lekande mamma. Och ja, hon började att tröttna och gråta varje gång jag fått in schampot i håret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart gjorde hon det. Det verkar vara just det bebisar gör. Tröttnar JUST NÄR...it's a bebis-thing! ;-)

      Radera