söndag 7 april 2013

Energigivare

Igår hade jag en härlig barn- och makefri eftermiddag på stan. Lite shopping (mest till N, men ändå...:-), lite vin, lite mat, mycket prat och mycket skratt. Underbart! Och återigen slås jag av hur otroligt lyckligt lottad jag är som har så många fina vänner. Vänner som jag kan vara mig själv med, som jag kan vara med och få en liten paus i vardagen med. Som jag kan skratta med och prata med. Om stort och smått. Familjen i all ära. Och visst älskar jag att vara med M och N. Men vännerna. Det är något speciellt. Och de behövs. Jag känner mig sällan så glad, upplyft och lätt om hjärtat som när jag fått en dos mysigt tjejhäng. Få prata, få nya perspektiv, bubbla och fnissa. Få råd om det behövs, kräkas över barn och makar om det behövs, bara vara ytlig om det behövs. Sådana här dagar ger en riktig energikick!

4 kommentarer:

  1. Right back at ya! Tack för en supermysig eftermiddag! Kram, e

    SvaraRadera
  2. Ja! Tack själv härliga du! Kram K

    SvaraRadera
  3. Åh, vad härligt! Jag har haft en sån kväll på dessa sju månader - en fest hos en kompis. Jag tror det är dags för mig också att ta en dag på stan med vänner, måste föreslå det snart! Speciellt nu då jag snart slutar amma och kan ta ett glas vin. Jag är så trött jämt att jag knappt orkar höra av mig till dem... Hemskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, trötthet kan verkligen göra att man inte orkar med ens sådant som man egentligen vet är bra för en...hoppas du tar dig iväg snart! Vänner och vuxentid är balsam för själen! Ett glas vin på det (gärna på dagtid) och du är i himmelriket! :-)

      Radera